Net Bilgi
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

MÜKEMMEL BİR SERVİS İÇİN KURALLAR

2 posters

Aşağa gitmek

MÜKEMMEL BİR SERVİS İÇİN KURALLAR Empty MÜKEMMEL BİR SERVİS İÇİN KURALLAR

Mesaj tarafından ulkervv 27.02.08 22:55


MÜKEMMEL BİR SERVİS İÇİN
ALTIN ANAHTAR
Yaptığımız işte başarılı olabilmek ve insanları memnun ve mutlu edebilmek için yapılan işin sevilmesi gerekir.

İşimizde başarılı olabilmek için de dikkat etmemiz gereken noktalar şunlardır;

Olumlu bakış açısına sahip olmalı, unutmayın! Tavır bizi başarıya götüren en önemli niteliğimizdir.

Gülümsemeli, dünya bir aynadır. Nasıl bakarsa ona öyle cevap verir.

Nazik olmalı, “ kendisine nasıl davranılmasını istiyorsa” diğerlerine öyle davranmalı,

Dinlemeli, karşısındakinin ihtiyacını anlamak için onun ne söylediğini dinlemesi gerekir.

Olumsuz eleştirileri yapıcı olarak kullanmalı, unutmayın! Kalp kırmak kolay, yapmak zordur.



Göz teması kurmanın “ benim için önemlisin” mesajı verdiğini unutmamalı,

Mümkün olan her durumda insanlara isimleriyle hitap etmeli, insanlar en çok kendi isimlerini duymaktan memnun olurlar.

Şikayetler birer hazinedir. Yararlanmasını bilmeli,

Servis önceliği
Yiyecek ve içecekler belirli bir öncelik sırasına uyularak servis yapılır. Servis önceliği konusunda göz önüne alınan genel ilkeler şunlardır;
Çocuklara
Yaşlılara
Bayanlara
Beylere
Aile yemeklerinde büyüklere
Resmi yemeklerde mevki ve rütbece yüksekte olanlara
Özel amaçlı ziyafetlerde onuruna yemek verilenlere
Ev sahiplerine en son servis yapılır.
Sipariş alırken öncelikle ev sahibi bey veya hanım muhatap alınmalıdır.


Servis sırasında:

Servis sırasında gürültülü bir şekilde çalışılmamalıdır. Özellikle boş toplarken; çatal, bıçak ve tabakların birbirlerine çarparak ses yapmaları önlenmelidir.

Servis yaparken insanların konuşmaları kesilmemeli, sözlerini tamamlamadan araya girilmemelidir.

Yemek boyunca doğabilecek gereksinimlere cevap vermek için dikkatli ve tetikte olunmalıdır.

Servis yaparken konuğun masa ve sandalyesine dayanılmamalı, kişiler rahatsız edilmemelidir.

Özellikle çiftler fazla rahatsız edilmemelidir.

Masadaki konuşmalara kulak kabartılmamalıdır.

Kişilerin ihtiyaçları önceden gözlemlenmeli, onların uyarılarına gerek kalmamalıdır.


Servis elemanının her konuşması saygı ifade etmelidir.

Yemek süresince sürekli gereksinim duyulan; su, ekmek, buz, içecek vb servisi aksatılmamalıdır.

Yemeklerin zamanlaması iyi ayarlanmalı, yiyecek ve içecekler zamanında masaya getirilmelidir.

Yiyecek ve içecek tabak, takım ve bardakları kuverde yerini almalıdır.

Gereksiz araçlar masada bırakılmamalıdır.

Servis sırasında diğer iş arkadaşlarıyla bir bütün halinde ekip çalışması yapılmalıdır.

Gerekmedikçe servis alanı terk edilmemelidir.

Hızlı ve pratik olunmalıdır. Az hareketle olabildiğince fazla iş yapılmalıdır.

Tehlike oluşturacak ani dönüşler, hızlı hareketler gibi davranışlardan kaçınılmalıdır.
Servis personelinin hizmette dikkat etmesi gereken noktalar:
Kılık ve kıyafetinizde temiz ve itinalı olunuz

Çalıştığınız işletme ve işinizle gurur duyunuz.

Misafirleri anında fark ediniz, içten bir şekilde gülümseyiniz ve selamlayınız.

Anlaşılırbir şekilde konuşunuz.

Düzgün ve tam cümleler, uygun bir hız, anlaşılır bir dil kullanınız.

Etkin bir şekilde dinleyiniz.

Samimi olunuz.(Aşırıya kaçmayınız.)

Misafirin sözünü asla kesmeyiniz.

Başka bir isteğinin olup olmadığını sorunuz.

Gerektiğinde özür dileyiniz ve teşekkür ediniz.

Misafire özel olduğunu hissettiriniz.

Personel hijyeni

Üç ayda bir personelin sağlık taraması testlerine tabi tutulması, teşhis edilen hastalığı varsa riskli bölgelerde çalıştırılmaması.

Personelin bulaşıcı bir hastalığı varsa direk yönetime bildirilmesi ve tedavisinin yaptırılması

Mutfak ve servis personelinin kıyafetlerinin biçimi, sayısı belirlenen kurallarca uygun, temiz,tertipli, düzenli,
ve ütülü olmalıdır.

Personelin el temizliğinde

Tırnaklar kısa ve temiz olmasına,

Eller sık sık yıkanmasına,

Her yıkamadan sonra kurulanmasına,

Ellerin dezenfektanlanmasına,

Kirli yüzeylerle elle temastan kaçınılmasına,

Yaralı ellerin su geçirmez bantla kapatılmasına özen gösterilmelidir.

Mutfakta, servis yapılan salonlarda ve depolarda kesinlikle sigara içilmemesine

Personelin üretim, servis ve satış yapılan alanlarda kesinlikle ağız, burun, kulak, saç, kılık ve kıyafetleriyle oynamamasına

Personelin kişisel temizlik ve hijyen kurallarını uyguluyor olmasına

Personelin banyo yapmaya özen gösterip ter kokmamasına

Saç, sakal tıraşı yaptırmasına, makyajının abartılı olmamasına











ulkervv
ulkervv
Süper Moderatör
Süper Moderatör

Mesaj Sayısı : 199
Kayıt tarihi : 29/11/07

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

MÜKEMMEL BİR SERVİS İÇİN KURALLAR Empty Geri: MÜKEMMEL BİR SERVİS İÇİN KURALLAR

Mesaj tarafından es_camillo 27.02.08 23:33

Tşk..Güzel bi paylaşım ve faydalı bu tür konuların devamını bekleriz..
es_camillo
es_camillo
Co Admin
Co Admin

Mesaj Sayısı : 375
Yaş : 45
Kayıt tarihi : 28/11/07

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön

- Similar topics

 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz